Augmented Reality (AR) doet zijn intrede in het service landschap.

18-02-2019 Member news

Serviceorganisaties staan aan de vooravond van een boeiend vraagstuk. Hoe ga je om met gestage groei van de business terwijl schaarste in geschoold personeel nu serieuze vormen aanneemt. Hoe ga je om met “meer met minder” en hoe zorg je ervoor dat je medewerkers loyaal blijven aan de organisatie.

Vanuit FourICT denken we daar een antwoord op te hebben door het sneller invoeren van innovatieve oplossingen die een antwoord geven op uitdagingen in de inleiding. Zo is FourICT een samenwerking aangegaan met de firma Realwear die onlangs een AR bril heeft ontworpen (HMT-1, op basis van Android) die binnen de servicebranche kan worden toegepast.

Een bril die service engineers niet alleen kan ondersteunen bij het uitvoeren van serviceactiviteiten in standaard situaties, maar die ook ingezet kan worden in een omgeving die om speciale voorzieningen en condities vraagt. Dat kunnen vochtige en stoffige ruimtes zijn maar ook bijzondere omgevingen als een boorplatform of een windturbine op zee.

Voor meer informatie: Augmented reality 2019