NMT-IRO MarCom event ‘Digital value creation’ groot succes!

07-02-2020

NMT-IRO MarCom event ‘Digital value creation’ groot succes!

Ruim 85 enthousiaste MarCom professionals, leden van IRO en NMT, kwamen donderdag 6 februari 2020 samen voor een inspirerende én leerzame middag over digitale waarde-creatie. Het prachtige gebouw van de DOB-Academy in Delft zorgde voor een inspirerende omgeving.

De wereld is compleet veranderd en de ontwikkelingen in het marketing- en communicatievak al helemaal. ‘Digitaal‘ speelt al jarenlang een hoofdrol in de middelenmix. Maar hoe creëer je in het digitale landschap nu écht waarde voor je klanten? Keynote speaker Ayman van Bregt, digitaal strateeg, bracht verrassende inzichten over ‘Digital Value Creation’.
Een belangrijk onderdeel van het programma waren de twee workshoprondes, waarbij de deelnemers konden kiezen uit hun favoriete sessies.

Thema’s als ‘Marketing Automation en B2B Online Lead Generation’, ‘Marketing & Communicatie met beperkte middelen’, ‘Online adverteren‘ en een interactieve workshop digitale fotografie kwamen in de eerste workshopronde aan bod.
Na de pauze volgde de tweede workshopronde. Met o.a. de hands-on workshop over ‘Digitale waardecreatie voor organisaties via het See-Think-Do-Care model van Google’, een sessie ‘Van schieten met hagel naar schieten met scherp. Hoe raak je de juiste snaar bij de juiste doelgroep op het juiste moment’ en een creatieve sessie over content creation op basis van het pressure cooker principe. De deelnemers gingen actief aan de slag met worksheets, post-its en timers om het creatieve proces op gang te brengen.

Tijdens de pauze en netwerkborrel werden opgedane kennis en ervaringen op informele wijze gedeeld tussen zowel de IRO– als NMT leden. Naast het netwerken konden de deelnemers genieten van overheerlijke en culinaire huisgemaakte mocktails en hapjes.

Al met al een zeer gevarieerd programma waar de MarCom professionals ruimschoots aan hun trekken kwamen!