Strategie en managers met lef vs. Corona – ook binnen de IRO

03-09-2020

Strategie en managers met lef vs. Corona – ook binnen de IRO

“Voor het opzetten van een strategie zijn managers met lef nodig. Nadat hen ca. 6 IRO-leden voorgingen, bewijst ook Hetraco uit Apeldoorn hoe belangrijk het hebben van een strategie voor hen is.

Al in het eerste kwartaal van dit jaar werd hiermee een begin gemaakt. Echter, zoals bij velen strooide ook hier ‘Corona’ zand in de motor, c.q. van dit prachtige proces dat hiermee tijdelijk tot stilstand kwam. Intussen groeide wel het commitment om van Hetraco – die unieke fasteners voor o.a. de Offshore fabriceert – een nog sterkere en vitalere organisatie te maken. Daarom vroeg men Management Strategen vorige week om het strategisch traject met hen nu voort te zetten (na 5 maanden stilstand). Het management van Hetraco zal het Strategisch Plan 2021 -2025, uiterlijk december, dus nog voor de kerst, aan het personeel presenteren.

Verstandig, immers het strategisch perspectief is ondertussen alleen maar rijker geworden. Vanzelfsprekend kent men de eigen producten, diensten en technologiën en durfde Hetraco zich best een toekomstbeeld te vormen van ‘de omgeving rond het jaar 2025’, de macro-ontwikkelingen ten gevolge van Corona doen hier nu echter nog een flinke schep bovenop.

Niet ten nadele, maar ten voordele! De kansen en mogelijkheden zijn vergroot nu onze omgeving zich o.a. leent voor ‘online vergaderen’, ‘beeldbellen’, ‘thuiswerken’, ‘meer/andere prefab’, ‘grondstoffen meer circulair gebruiken’, ‘halffabrikaten en onderdelen van minder ver weg halen’, ‘klimaat- en omgevingsvriendelijk produceren, etc. etc..

Om zo te durven denken, je steeds weer af te vragen wat je bijdrage is en waar de toegevoegde waarde voor de (eind)kant zit en zo vooral de kansen en mogelijkheden te zien …… is lef nodig.

Ambitie en lef hebben ze bij Hetraco. Samen gaan we met verve aan de slag en zijn benieuwd waarop Hetraco het voltallige personeel in december en vooral de markt daarna, zal kunnen trakteren”.