Nieuw lid in de schijnwerpers: NorthCmedia

14-05-2024 IRO news, Member news

Nieuw lid in de schijnwerpers: NorthCmedia

En weer een bijzonder nieuw IRO lid erbij: NorthCmedia! In een persoonlijk interview met oprichter en eigenaar Irene ‘t Hart, maken wij kennis met NorthCmedia.

Waar blinken jullie in uit?

Onze kracht is bedrijven laten groeien met videocommunicatie in de breedste zin van het woord. Dat is waar we goed in zijn, en ons doel is altijd om bedrijven in de spotlights te zetten.

We leven in een steeds snellere visuele wereld waarin de aandachtspanne kort is, maar waar ook veel tijd wordt doorgebracht online. Door jezelf te profileren met video communicatie, en te laten zien waar je voor staat als bedrijf creëer je vertrouwen bij het publiek, maar ook interesse.

Omdat we flexibel, en echt klantgericht zijn door ook de taal van de industrie te verstaan, weten we als geen ander wat er leeft, en waar onze klanten naar op zoek zijn. Dat kan een korte dynamische video voor het werven van personeel zijn, tot het vastleggen van een groot project. Ons motto is “Don’t tell them, but show them” en dat is precies waar we voor staan.

Bedrijven kennen ons als een one-stop-creative-shop omdat we volledig zelf supported zijn op videogebied. Van video en animatie, tot live registratie, drone films, maar ook bijvoorbeeld Heels of Steel, een online docuserie over vrouwen werkzaam in de offshore energy, is een productie van NCM. Daarnaast zijn we gecertificeerd, en dat is natuurlijk ook fijn voor bedrijven dat we zo naar zee kunnen mocht dat nodig zijn. We zijn inmiddels geen nieuwelingen meer want NorthCmedia bestaat al 17 jaar, en is gespecialiseerd in de maritieme / technische industrie. Dat is destijds een bewuste keuze geweest. De 24/7 innovatieve maakindustrie staat nooit stil en is geweldig om in te werken. Ons DNA is maritiem, en wij zijn trots een visuele bijdrage te mogen leveren aan prachtige bedrijven met ambities.

Wat trok jullie over de streep om lid te worden?

Ons doel is op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in de industrie, maar ook in contact komen met bedrijven. IRO is een netwerkorganisatie, die haar sporen heeft verdiend en waar veel interessante bedrijven lid van zijn die elkaar kunnen versterken. De hele maakindustrie komt er samen, en dat vind ik interessant. We kunnen onze tijd maar één keer indelen, dus voor ons is het interessant om, tijdens bijeenkomsten, kennis te maken, bij te praten, en de laatste updates te horen uit de industrie. Door samen te verenigen, leer je elkaars kwaliteiten kennen, en ontstaat er een wederzijds respect.

Wat hebben jullie de andere leden te bieden?

Wij kunnen als specialistisch mediabedrijf andere bedrijven helpen om meer naar buiten te treden, bijvoorbeeld via social media. Veel bedrijven willen graag meer doen met videocommunicatie, maar weten vaak niet waar ze de tijd vandaan moeten halen om het goed aan te pakken, of zien soms beren op hun weg. Wij ontzorgen bedrijven hierin, laten zien dat videocommunicatie niet duur hoeft te zijn, maar wel noodzakelijk is, wil je meegaan als bedrijf. Mede omdat we alles in house hebben, dus mensen en middelen, is onze communicatie snel en efficiënt.

Hoe draagt NorthCmedia bij aan de energietransitie?

Dat is vrij makkelijk. Wij maken de energietransitie levend met beeld.

Of dat nu met een uitleganimatie is, of het vastleggen van een project over de energietransitie, wat men wil zeggen, vertellen wij met beeld. We werken voor veel bedrijven die bezig zijn met campagnes voor het inzichtelijk maken van verduurzaming. Wij denken vaak vanaf het begin mee in het proces zodat alle doelen die men heeft vertaald worden in video.